Facebook ili Instagram oglašavanje, razlike ?

Facebook oglašavanje

Bez obzira koju društvenu mrežu koristili, marketing na društvenim mrežama je svestran, isplativ i moćan alat koji je namijenjen i poduzetnicima početnicima, iskusnim poduzetnicima i onima koji su već dobro upoznati s benefitima koje im društvene mreže omogućuju.

Oglašavanje na društvenim mrežama nam pomaže da se dosegne ciljana publika, poveća prodaja, prepoznatljivost branda i promet na vašoj web-lokaciji. Stoga ne čudi što se sve više poduzetnika odlučuje za oglašavanje na društvenim mrežama prilikom gradnje strategije za svoje poslovanje.

Neovisno, jeste li poduzetnik početnik ili iskusan poduzetnik htjet ćete znati koja je platforma pogodnija za oglašavanje vašeg proizvoda ili usluge. Oglašavanje na društvenim mrežama može biti dosta skupo ako niste dovoljno upoznati s materijom i nemate stručnih i profesionalnih znanja. Da biste dobili najbolje rezultate, morate ulagati u prave oglase na pravoj društvenoj mreži.

Facebook

facebook oglašavanje

U Hrvatskoj više od polovice stanovništva koristi Facebook, u osobne ili poslovne svrhe. Što nam to govori ? Iako je izvorna misija bila pomoći ljudima da ostanu u kontaktu sa svojim prijateljima i članovima obitelji, Facebook kao platforma izuzetno je pogodna za poduzeća kako bi poboljšali svoj status na tržištu. Oglašavanje na društvenim mrežama samim time i oglašavanje na Facebooku znatno je jeftinije od ostalih kanala, a Facebook kampanja, odnosno oglas, može imati jako širok doseg prema odabranoj ciljanoj skupini. Što je oglas detaljnije postavljen manje novca će biti potrebno za oglašavanje, a Facebook kampanja će biti uspješnija, odnosno vaša promocija na Facebooku će biti uspješnija.

Instagram

Instagram oglašavanje

Instagram je definitivno najbrže rastuća društvena mreža unazad nekoliko godina. Za razliku od Facebook-a, Instagram je isključivo vizualna društvena mreža. Što to znači ? Vizualni aspekt, fotografija ili video, može privući puno više pratitelja nego suhoparan tekst na stranici. Pokrenuta je 2010. godine, uglavnom prvenstveno namijenjena za umjetnike, slavne osobe i mlađe generacije. Nakon lansiranja, Instagram je vrlo brzo stekao popularnost, a Mark Zuckerberg, osnivač Facebooka, koji je uvidio rast i uspjeh Instagrama, ga je odlučio kupiti 2012.godine.

Instagram je mreža mlađih generacija, nije pogodna za svaku djelatnost, no prisutnost na ovakvoj platformi uvelike može doprinijeti vašem poslovanju. Potrebno je učestalo objavljivati sadržaj i time stvarati lojalne ” pratitelje” koji će se kasnije pretvoriti u potencijalne kupce.

Facebook ili Instagram ? 

Marketing na društvenim mrežama

Jeste li znali da je na Facebooku, preko 2 milijarde aktivnih korisnika mjesečno. Nažalost, iako mnogi korisnici vole ili slijede Facebook Business Page, prema podacima Facebooka, samo njih 30 %  redovito se bavi brendovima na Facebooku dijeleći sadržaj, ostavljajući komentare i postavljajući pitanja.

Situacija izgleda bolje s Instagramom. Mnogi su stvorili na Instagramu poslovne profile i redovito se oglašavaju. Štoviše, prema podacima Instagrama, 80% korisnika ima poslovne profile, a preko 500 mil Instagram računa je aktivno svaki dan dok njih 400 mil objavljuje Instagram priče svakodnevno.

Facebook dobiva više od 8 milijardi dnevnih prikaza videozapisa. S druge strane, Instagram ima sjajan vizualni aspekt (slike). Stoga je vrlo dobra praksa ulagati u video oglase na Facebooku i slikovne oglase na Instagramu.

Prema istraživanjima, muškarci i žene iz svih dobnih skupina su aktivni na Facebooku. Međutim, najaktivniji korisnici su muškarci od 25 do 34 godine. Instagram, s druge strane, ima manju publiku. Statistike pokazuju da, iako i muškarci i žene koriste Instagram, ni spolovi ni sve dobne skupine nisu podjednako aktivni.

Čini se da su glavna publika Instagram-a muškaci i žene starosti od 18 do 34 godine, iako žene prevladavaju. Stoga, ako pokušavate doprijeti do žena iz mlađih generacija trebate se oglašavati uglavnom na Instagramu. Ako su vaša ciljana publika mladi ljudi, onda imate jednake šanse da ih dosegnete na obje platforme društvenih medija. Što se tiče starijih generacija, oni nisu toliko aktivni ni na jednoj od društvenih mreža. Međutim, mnogo su veće šanse da ih dosegnete na Facebook, a ne na Instagramu.

Facebook ili Instagram : prilagodba svim uređajima ?

facebook oglašavanje

Je li  Facebook puno drugačiji kada se pristupa putem mobilne aplikacije nego putem web preglednika na računalu? Jedina razlika je u izgledu sučelja i cjelokupnom dizajnu.  Facebook je savršeno optimiziran za desktop i mobilnu upotrebu. S druge strane, Instagramu nedostaje desktop iskustvo. Korisnicima se prilikom prijavljivanja putem web-preglednika postavljaju brojna ograničenja. Na primjer, na Instagramu putem računala ne možete jednostavno objaviti fotografije, uređivati ​​postojeće postove ili gledati Instagram priče.

Instagram je platforma koja je stvorena pretežito za mobilne korisnike. Stoga, kada se želite oglašavati na Facebooku nije važno koji uređaj koristite i kako pristupate platformi. S druge strane, na Instagramu morate sve učiniti putem aplikacije. Ako želite pokrenuti kampanju na Facebooku, trebali biste optimizirati svoj sadržaj za upotrebu na mobilnim uređajima. Što se tiče Instagrama, nemate drugog izbora nego učiniti sve svoje postove ili oglase putem mobilnog uređaja.

Zašto koristiti Facebook oglašavanje ?

facebook oglašavanje

Vrste oglasa na Facebooku :  

Postoji 11 vrsta oglasa od kojih možete birati:

Videooglasi: preporučeni videozapisi do 15 sekundi s titlovima.

Slikovni oglasi: privlačna slika popraćena uvjerljivom porukom.

Oglasi za kolekciju: naslovna slika ili videozapis i nekoliko fotografija proizvoda.

Carousel oglasi: možete prikazati do 10 slika (ili videozapisa) u jednom oglasu, svaka s vlastitom vezom.

Slideshow Ads: oglasi slični videozapisima koji koriste kretanje, zvuk i tekst da bi ispričali vašu priču.

(Canvas Ads ): oglasi optimizirani za mobilne uređaje koji prikazuju sve vaše videozapise, fotografije, slike proizvoda u jednom oglasu.

Vodeći generacijski ( lead ) oglasi: poticanje korisnika da ostave svoje podatke

Offer Ads : omogućuju vam da izradite pravovremene popuste i promocije svojoj ciljanoj publici.

Post engagement : pomažu vam dijeliti važne informacije o vašoj tvrtki s korisnicima.

Event ads: pomoći će vam u promociji nekog vašeg organiziranog događanja.

Page Likes: može se upotrijebiti za poticanje vaše ciljane publike za Like vaše Facebook stranice.

Iz priloženog možete vidjeti da na Facebooku možete izraditi različite oglase. Međutim, iako vam svi mogu pružiti sjajne rezultate, vrlo je važno da si postavite cilj koji želite ostvariti prilikom kreiranja Facebook kampanje-oglasa. Kada kreirate Facebook kampanju, Facebook Ads Manager nudi Vam nekoliko opcije kako bi se odredio cilj koji želite postići prilikom kreiranja vašeg oglasa.

Kada odredite cilj vaše Facebook kampanje tada krećete u izradu  Ad seta ( oglasne grupe ) i prolazite kroz vašu ciljnu publiku gdje određujete njihove intereselokaciju, mjesta gdje će se oglas prikazivati i naravno vaš budžet.

Nakon što ste napravili sve prethodne korake krećete u izradu navedenih oglasa koje smo nabrojali.

Zašto koristiti Instagram oglašavanje ?

Instagram oglašavanje

Vrste oglasa na Instagramu:

Oglasi sa slikom: omogućuju vam prikazivanje svojih proizvoda putem slika.

Videooglasi: može trajati do 60 sekundi.

Carousel oglasi: korisnici mogu povući do 10 slika ili videozapisa, svaki s CTA gumbom koji ih povezuje s vašom web-lokacijom.

Oglasi s pričama/story: oglasi preko cijelog zaslona u kojima možete dijeliti fotografije i videozapise s publikom.

Kao što možete vidjeti, na Instagramu postoji manje vrsta oglasa nego na Facebooku. Ipak, Instagram ima nešto za ponuditi. Samim time što je on vizualna platforma, ove 4 vrste oglasa su sasvim dovoljne. Stories oglasi su postali vrlo atraktivni, pružaju puno prostora za kreativnost i omogućavaju pokretanje različitih vrsta kampanja.

Koliko košta Facebook oglašavanje ?  

koliko košta facebook oglašavanje

Izrada Facebook oglasa znači izdvajanje određenog novčanog iznosa kako bi izrada Facebook kampanje rezultirala ostvarenjem cilja. Izuzetno je važno postaviti Facebook marketing strategiju kako bi se pravilno postavili i odredili oglasi vezani uz vaš proizvod ili uslugu. Iako je prosječna cijena po kliku CPC (cost per click) 0.27 $, a prosječna cijena po tisuću pregleda CPM (cost per thousand impressions) 7.19 $, na cijenu Facebook oglasa utječu neki od navedenih faktora :

Cilj oglasa

Vrsta i iznos ponude

Publika

Relevantnost oglasa

Vaša industrija

Izrada Facebook oglasa zahtjeva znanje, stručnost i educiranost kako bi se postavili što relevantniji oglasi prema onoj ciljanoj skupini koja ima interes u području vaše djelatnosti.

Koliko košta Instagram oglašavanje ?

koliko košta instagram oglašavanje

Oglašavanje na Instagramu također zahtjeva određeni novčani iznos da bi kampanja rezultirala ostvarenjem nekog cilja. Iako je prosječni CPC 1,41 $ i CPM 7,91 $, na troškove oglasa utječe niz čimbenika koji se kreću od vaše publike do povratnih informacija o oglasima.

Facebook i Instagram oglasi mogu vam pružiti vrlo visok povrat ulaganja ako se oglasi postave na pravilan način uz stručno i educirano vodstvo. Ukoliko nemate agenciju koja vodi vaše Facebook i Instagram poslovne profile, u nastavku pročitajte nekoliko savjeta kako pokrenuti marketing kampanju društvenih mreža :

Potrošite svoj novac na one oglase koji najbolje odgovaraju vašoj strategiji i cilju koji ste prethodno odredili. 

Provjerite ima li svaki oglas koji ste izradili svrhu.

Tretirajte oglašavanje u društvenim medijima kao investiciju. 

Usmjerite pravu publiku, odredite im interese i lokaciju i suzite je.

Vrlo je važno da je oglas ​ popraćen linkom na vašu web-lokaciju. Time ćete povećati promet i prodaju. 

Koristite hashtagove.

Investirajte u kvalitetu, a ne u količinu.

Ako ste početnik u marketingu koji se nikada nije oglašavao na društvenim mrežama, angažirajte stručnjaka koji će vam pomoći u pokretanju kampanje i voditi vas kroz nju.

Trebate li pokrenuti Facebook kampanju ili Instagram kampanju ?

Facebook oglašavanje

Definitivno DA! Facebook i Instagram imaju mnogo toga za ponuditi i mogu vam pružiti visok povrat na ulaganje. Dakle, iskoristite blagodati društvenih mreža i ukoliko niste krenite s oglašavanjem! Neke vrste oglasa bolje funkcioniraju na jednoj platformi, a neke na drugoj (kao što su slikovni i video oglasi). Postoje mnoge mogućnosti i Facebook marketing strategije koje možete koristiti pa stoga krenite i nemojte okolišati!

 

izvori :

https://www.statista.com/

https://www.facebook.com/

https://www.instagram.com/

 

 

Trebate pomoć u vođenju vašeg marketinga na društvenim mrežama ?

Javite nam se, bit će nam zadovoljstvo pomoći vam. Obratite nam se i saznajte sve informacije koje vas zanimaju.

Obratite nam se