Kako koristiti YouTube oglašavanje ?

 

Video je postao jedan od najsnažnijih digitalnih marketinških alata.

Zašto je video marketing postao tako zanimljiv marketinškim stručnjacima ? Htjeli mi priznati ili ne, vizual je ono što se čovjeku ureže u pamćenje. Dodamo li animaciju, privlačan sadržaj i glazbu, kojom ćemo izazvati emociju, kreirat ćemo savršenu podlogu za uspješnu marketinšku kampanju.

YouTube je najpopularnija platforma za društvene medije. Prema statističkim podacima Alexe ( online tvrtka koja rangira web stranice i ostali sadržaj prema online ukupnoj posjećenosti ) YouTube je druga najposjećenija stranica odmah nakon Googlea. YouTube danas doseže gotovo milijardu korisnika što bi značilo da se gotovo milijardu sati videozapisa svakodnevno pregleda.

Youtube oglašavanje

Prikazivanje oglasa na YouTube-u zanimljivo je i profitabilno uz izuzetno uspješne stope konverzija. Plaćeno oglašavanje na YouTube-u kreira se u Google AdWords ( Ads ) alatu. Princip je identičan klasičnoj Google Ads search kampanji. Odabirete koliko budžeta želite potrošiti na pojedinoj kampanji.

Prednost video oglasa na YouTube-u je da plaćate samo kada netko odabere gledanje video oglasa, bilo klikom na njega ili gledanjem cijelog video oglasa. To znači da vaše videozapise gleda publika za koju znate da je zainteresirana za ono što imate za reći.

YouTube marketingom možete ostvariti mnoštvo prikaza vašeg oglasa, a upravo taj fleksibilni sustav ,plaćanje po pregledu (pay per view – PPV) , omogućuje vam postavljanje željenog budžeta i maksimalnog iznosa koji želite platiti po prikazu. Stoga nema mjesta strahu da ćete prekoračiti budžet koji ste si definirali.

YouTube oglasi vam uvelike pomaže u izgradnji online prisutnosti i povećanju svjesnosti o vašem brendu.  No, kao i u svakoj uspješnoj kampanji, potrebno je uložiti vrijeme kako bi ona rezultirala željenim uspjehom. YouTube oglašavanje nam nudi nekoliko vrsti oglasa koje možete iskreirati. Vrlo je važno razumjeti svaku vrstu YouTube oglasa jer ćete tako svoj oglas moći prilagoditi formatu koji namjeravate koristiti.

Razlikujemo 6 vrsta YouTube oglasa, s tim da treba imati na umu da je YouTube utvrdio maksimalnu duljinu videooglasa koja može dosegnuti 6 minuta, a najmanja 12 sekundi.

 

TrueView oglasi

Youtube oglasi

TrueView oglasi ( videooglasi koje se mogu preskočiti ) su najpopularniji oblik oglašavanja na YouTube-u. Videooglasi se reproduciraju prije, za vrijeme ili poslije drugih videozapisa, a nakon pet sekundi gledatelj ima mogućnost preskočiti oglas. Ovakav tip video oglasa gledatelji najviše preferiraju jer im daje fleksibilnu mogućnost da preskoče oglas koji ih ne zanima i nastave neometano gledati videozapis. Uz to ovakavi oglasi su profitabilniji za oglašivače, jer se plaćaju samo u slučaju ako se oglas odgleda najmanje 30 sekundi, ako gledatelji pregledaju cijeli video oglas ili ako kliknu na oglas koji ih poziva na poduzimanje određene radnje.

Postoje dvije vrste TrueView oglasa:

In-stream oglasi

Discovery oglasi

 

TrueView In-Stream oglasi

In-stream oglasi se nalaze u donjem lijevom kutu videozapisa, imaju brojač za odbrojavanje vremena i link koji vodi na web stranicu. Oni dolaze sa popratnim grafičkim prikazom oglasa ( bannerom ) koji se nalazi s desne strane gdje se nalazi popis predloženih videozapisa za reprodukciju.


TrueView Discovery oglasi

TrueView Discovery oglasi sastoje se od male slike i sadrži tri linije teksta koji poziva korisnike da kliknu i gledaju videozapis. Takvi oglasi nalaze se također na desnoj strani YouTube kanala iznad predloženih videozapisa i prikazuju se u rezultatima pretraživanja.

Ovaj format oglasa se ne preporučuje upotrebljavati ukoliko ste tek na početku kreiranja kampanja na YouTube-u, već se preporučuje koristiti ga kada je vaša potencijalna publika prošla fazu svijesti o vašem prizvodu i ušla u fazu razmatranja o kupovini vašeg proizvoda ili usluge. Pravilnim odabirom digitalnih kanala, razumijevanjem kupovnih procesa i psihologije kupaca svako poduzeće može ostvariti napredak u svom poslovanju, samo je važno znati razumijeti svoje kupce.

In-stream oglasi koji se ne mogu preskočiti

Youtube oglasi

In-stream oglasi koji se ne mogu preskočiti su u principu isti kao i TrueView in-stream videooglasi, uz jednu veliku razliku, a to je da se ovakav tip oglasa ne može preskočiti. Što je oglas više nametljiv i daje manju kontrolu gledateljima, on izaziva frustraciju kod gledatelja što rezultira otporom prema proizvodu ili usluzi koja se reklamira. In-stream videooglasi koji se ne mogu preskočiti se mogu reproducirati prije samog videozapisa i tijekom trajanja videozapisa koji su dulji od 10 minuta. Maximalno trajanje ovakvih oglasa je 15-20 sekundi.

Kod In stream oglasa koji se ne mogu preskočiti oglašivači plaćaju oglase na temelju CPM-a. CPM znači cost-per-mille što znači da oglašivači plaćaju cijenu po 1000 pojavljivanja.

Cards and Sponsored Cards

Youtube oglasi

Sponzorirane kartice pojavljuju se tijekom trajanja YouTube videozapisa kao mali skočni prozor koji poziva na poduzimanje određene radnje(CTA). Ovakav tip oglašavanja nije agresivan i ne izaziva u gledateljima otpor. U gornjem desnom kutu videozapisa pojavljuje se simbol koji se proširi kada gledatelj klikne na njega. Kada gledatelj prođe mišom po navedenom simbolu pojavljuje se poruka poduzeća, a kada se klikne na simbol pojavljuje se oglas.

Bumper oglasi

Youtube oglasi

Bumper oglasi se reproduciraju prije samog početka odabranog YouTube videozapisa. Ne mogu se preskočiti i traju do 6 sekundi. Bumper oglasi se pojavljuju kroz cijeli zaslon za reprodukciju videozapisa.  Također se plaćaju na temelju CPM-a.

YouTube display oglasi

Youtube oglasi

 

YouTube display oglasi su također jedan od nenametljivih oblika oglašavanja. Oni se nalaze na desnoj strani YouTube kanala iznad popisa predloženih video zapisa.

Overlay oglasi

Youtube oglasi

 

Overlay oglasi pojavljuju se  na donjem djelu ekrana videozapisa i ne zauzimaju mnogo prostora videozapisa. Radi se o banner oglasima koji mogu imati format teksta ili vizuala.

 

Upoznali smo vas sa vrstama YouTube oglasa koje možete iskreirati prilikom postavljanja vaše online kampanje. Iz našeg iskustva, oglasi koji se ne mogu preskočiti i koji nisu fleksibilni u ljudima stvaraju otpor i obično se izaziva suprotan učinak od željenog. YouTube je platforma koja broji preko milijardu korisnika koji postavljaju, pregledavaju, ocjenjuju i komentiraju videozapise što znači da su uvelike angažirani. Ako ste početnik u online marketingu i nemate dovoljno iskustva, a prvenstveno vremena, slobodno nas kontaktirajte i ostvarite svoj puni potencijal uz pravilno kreirane YouTube oglase.

izvori :

https://www.alexa.com/

https://www.statista.com/

https://ads.google.com/

https://www.thinkwithgoogle.com/

Trebate pomoć pri izradi vaše Youtube kampanje ?

Javite nam se, bit će nam zadovoljstvo pomoći vam. Obratite nam se i saznajte sve informacije koje vas zanimaju.

Kontakt