Što je digitalni marketing i koje kanale koristiti ?

 

Digitalni marketing

Digitalni marketing, online marketing, internetsko oglašavanje…kako god ga nazvali od izuzetne je važnosti za uspjeh vašeg poslovanja. Obzirom da 70 do 80% ljudi koristi internet svakodnvno i provodi vrijeme za računalima i mobilnim uređajima, što u poslovne ili privatne svrhe, ne čudi činjenica da je digitalni marketinga postao zanimljiviji od tradicionalnog marketinga. No, kako bi vam pobliže objasnili što je digitalni marketing krenimo prvo od osnovne razlike tradicionalnog i digitalnog marketinga.

 

Tradicionalni vs. digitalni marketing

Digitalni marketing donekle je nalik tradicionalnom marketingu budući se i jedan i drugi koriste za slične ciljeve, a to je privući klijente i izgraditi sliku vašeg brenda. Najveća prednost digitalnog marketinga  je u tome što se povezujete s klijentima i utječete na njih online. 

Još jedna od prednosti digitalnog marketinga naspram tradicionalnog je u mjerljivosti rezultata kampanje. Teško je pratiti  i analizirati tradicionalne marketinške metode. Da biste procijenili vašu skupinu gledatelja i njihovu komunikaciju, morate uložiti dodatne napore koji oduzimaju puno vremena. No i tada ne možete sa sigurnošću procjeniti koliko je ljudi od svih gledatelja kupilo proizvod koji su prethodno vidjeli na TV reklami ili čitajući novine. Informacije i rezultati koje nam omogućuje digitalni marketing su znatno točnije, mjerljivije i relevantnije. Digitalni stručnjaci prate, analiziraju i mjere uspješnost vaših online kampanja i precizno procjenjuju rezultate ulaganja u digitalni marketing.

Zašto je digitalni marketing važan ?

 

Digitalni mediji su toliko uznapredovali da potrošači imaju pristup informacijama u bilo koje vrijeme i na bilo kojem mjestu. Oni su sve veći izvor informacija, zabave, kupovine i društvenih interakcija. Potrošači danas žele proizvode i usluge kojima mogu vjerovati, komunikaciju koja je personalizirana i relevantna, te ponudu koja je prilagođena njihovim potrebama i željama.

Što je digitalni marketing?

Kao što smo prethodno naveli, digitalni marketing odnosi se na oglašavanje putem digitalnih kanala kao što su tražilice, web-lokacije, društveni mediji, e-pošta i mobilne aplikacije. U osnovi, digitalni marketing se odnosi na bilo koji online korak pri kreiranju online marketing kampanje tj promocije putem internetaPPC (plaćanje po kliku) oglašavanje, marketing društvenih mreža, e-mail marketing, seo optimizacija i blog su primjeri digitalnog marketinga koji pomažu upoznati ljude s vašim poduzećem.

Prikazali smo neke od najčešćih načina i strategija za digitalni marketing koje tvrtke upotrebljavaju kako bi došle do ciljane skupine ljudi na pretraživačkoj ili prikazivačkoj mreži: 

Vaša web stranica  

Web stranica je prvi vizualni aspekt i dodir s digitalnim predstavljanjem vas i vašeg proizvoda. Stoga je vrlo važno da obratite pozornost na  sadržaj, strukturu weba, brzinu web stranice, prilagodbu svim uređajima uz istaknute pozive na akciju i jasne kontakt forme.  Prilagodba sadržaja tražilicama (Seo optimizacija) daje web stranici autoritet čime ona stječe bolju poziciju na tražilicama. Sadržaj je ujedno i najvažniji alat kojim se stječe naklonost i povjerenje korisnika. Promocija putem interneta obuhvaća oglašavanje kroz nekoliko digitalnih kanala. Mi smo izdvojili one najzanimljivije i najčešće korištene. 

 Plaćeno pretraživanje ili plaćanje po kliku (PPC)

Google Adwords

Plaćanje po kliku obično se odnosi na “sponzorirani rezultat” na vrhu ili na stranici s rezultatima tražilice (SERP). Tražilica može biti Google, Moozila, Bing i slično. Vi plaćate samo kada korisnik klikne na oglas.  Google Ads je alat koji vam omogućava plaćeno oglašavanje, tako da se vaši oglasi prikazuju u slučaju kada korisnik pretražuje ključnu riječ, koju ste vi zakupili tj. za koju ste se i vi odlučili oglašavati. Google Ads podrazumijeva tekstualne oglase koji se prikazuju na tražilici, grafičke prikaze oglasa koji se prikazuju u obliku banner oglasa, videooglase na YouTube-u i mobilne oglase u aplikacijama. Svi navedeni kanali čine načine za dosezanje ciljane publike. Ovisno o vašoj djelatnosti odabiru se kanali kojima se dolazi do potencijalnih kupaca/ klijenata. PPC oglasi su fleksibilni, vidljivi, i što je najvažnije, učinkoviti za mnoge različite vrste organizacija. Digitalni kanali su najbolji i najbrži način kako doći do potencijalnih klijenata, a da uz to kontrolirate budžet.

 Optimizacija za tražilice (SEO)

Seo optimizacija

Ako ne želite plaćati oglase možete koristiti optimizaciju sadržaja tražilicama (SEO optimizaciju ), da biste se organski što bolje rangirali na samoj tražilici. Time ne plaćate klik na vašu web stranicu, ali trebate imati na umu da je zo potrebno dosta vremena i truda.

Sigurno ste čuli za izreku: ” Sadržaj je kralj. ” Dobar sadržaj je gorivo koje pokreće vaše aktivnosti digitalnog marketinga. To je ključ SEO optimizacije. Seo vam pomaže da budete primijećeni na digitalnim kanalima. Stvaranje sadržaja koji nisu promotivni u prirodi, već obrazuju i nadahnjuju, teško je, ali vrijedno truda. Pružanje sadržaja koji je relevantan za vašu publiku pomaže vam da vas vide kao vrijedan izvor informacija. Time stvarate odnos s potencijalnim kupcima koji naposljetku postaju i lojalni kupci.

Marketing na društvenim mrežama

Kao jedan od neizostavnih digitalnih kanala prilikom razvijanja marketinške strategije oglašavanje na društvenim mrežama čini oglašavanje znatno isplatljivijim te osiguravaja, uz manje ulaganja, znatno veći povrat uloženih sredstava. Što to znači ? Postavljajući relevantne oglase ciljanoj skupini ljudi koji su iskazali interes za djelatnost u kojoj se nalazi vaše poduzeće dolazimo do stvarnih i potencijalnih kupaca. No, da bi oglašavanje bilo kvalitetno, oglašavanje na društvenim mrežama zahtijeva educiranost i sposobnost za kvalitetno upravljanje i poslovni rast.

 E-mail marketing

E-mail marketing je najstariji oblik internetskog marketinga i još uvijek je snažan. Većina digitalnih stručnjaka koristi e-mail marketing za oglašavanje posebnih ponuda, označavanje sadržaja (često kao dio content marketinga) ili promoviranje događaja.

Djeluje li digitalni marketing?

Pravilnim odabirom digitalnih kanala, razumijevanjem kupovnih procesa, i najvažnije psihologije kupaca, svako poduzeće može ostvariti napredak u svom poslovanju. Namjena digitalnog marketinga je pomoći rastu svih vrsta poduzeća od malih poduzetnika do velikih korporacija. U tome leži ljepota online oglašavanja. Ako znate tko je vaša ciljana publika pomoću digitalnog marketinga možete ciljati bilo koga, bilo gdje i u bilo koje vrijeme. Digitalni marketing je danas jedan od najisplativijih kanala oglašavanja.

 Kako započeti ?  

1. Razumijevanje kupovnog ciklusa

Jedna od glavnih grešaka koje poduzetnici rade je da ne pokušavaju razumijeti svoje kupce. Da bi stvorili učinkovitu digitalnu marketinšku strategiju važno je razumjeti osobine i psihologiju svojih kupaca. Kao što smo već naveli pravilnim odabirom digitalnih kanala, razumijevanjem kupovnog procesa i najvažnije psihologije kupaca, svako poduzeće može ostvariti napredak u svom poslovanju.

2. Koliko košta online oglašavanje ?

Da biste shvatili koliko novca je potrebno uložiti u vaš digitalni marketing morate odrediti koji su vaši ciljevi. Način na koji pristupate digitalnom marketingu može se uvelike razlikovati ovisno o vašim postavljenim ciljevima. Kada odredite svoj mikro cilj kao što su generiranje klikova, konverzija i potencijalnih kupaca vaš krajnji cilj je uvijek prodaja. S tim na umu, prva stvar koju trebate odrediti prije nego što se odlučite na digitalni marketing je proračun koji ćete izdvojiti na oglašavanje. Kada to odredite te podatke možete upotrijebiti da biste utvrdili koliko će biti potrebno uložiti u oglašavanje kako bi se postigao cilj koji ste postavili.

Digitalni marketing je marketing budućnosti. Osim svih prednosti koje smo spomenuli rezultate svoje digitalne marketinške aktivnosti možete pratititočnošću što znači da je lako vidjeti koje strategije donose profitabilne rezultate, a koje se trebaju doraditi ili ugasiti.

Izvor : https://www.statista.com/

 

Trebate pomoć u vođenju digitalnog marketinga ?

Javite nam se, bit će nam zadovoljstvo pomoći vam. Obratite nam se i saznajte sve informacije koje vas zanimaju.

Kontakt